Strömstad.

Hallå!
Nu är jag hemma, eller jag kom hem klockan halv 4 idag, så det har gått en stund. Jag är väldigt hungrig och trött just nu, så jag tror inte detta inlägget blir så roligt, haha! Jag har precis duschat och väntar bara på att maten ska bli klar. Det blir lasange! ♥ Det är väldight gott, fast jag är med sugen på spagetti och köttfärssås. Det var väldigt mysigt i Strömstad, men vädret vär väldigt dåligt. Hela Sverige ligger ju under ett stort grått moln just nu. Det var fint väder upp mot tisdags kvällen och sen dagen efter = Reeegn och molnigt. Fast det hindrade inte oss så mycket. Vi åkte till ett köpcenter som nästan bara var fyllt med norskar! Haha, ja. Strömstad ligger så nära Norge och det är billigare i Sverige , så alla norrmän kommer dit. Köpcentret är jätte stort, men ca 3 våningar? Mycket godis fanns där. Vi handlade inte jätte mycket. Pappa och jag handlade en tavla där mamma och jag ska måla på. Sedan så köpte jag en en form med jordgubbar där man gör isbitar. :) Undra hus dem blir. Sedan köpte vi bara lite godis. Vi åt lite där också. Kycklingwok med nudlar. Jag älskar nästan all thai/kina/japansk mat. De är nog min favorit "mat", förutom italiensk, såklart! Vi köpte lite skaldjur och sedan åkte vi hem. Cajsa(Hon vi var hos), Jonatan och jag spelade lite kort. Vi hade tänkt att åka ut med deras båt och åka till en ö och äta, men efter vi hade köpte ännu mer skaldjur så började det regna ännu mer, så vi fixade till hemma hos dem istället och åt där. Vi hade köpt räkor, kräftor, krabbor, king crab, musslor, röra med räkor , bröd osv. :) Nästan allt var super gott, förutom krabborna. Det var en vädigt annorlunda smak. Det var mysigt och man njöt verkligen av maten. Fast den gick på ett ganska högt pris,  1000+ för alla skaldjur, men det var det värt! :) Efter en stund gick vi och köpte glass. Jag köpte Magnum gold, den är så god, tycker jag! Har ätit den flera gånger. Den har smak av vanilj, choklad, kola och kaffe.
Vi gick en promenad i regnet (Lisa, Cajsa, Jonatan och jag). Det var faktiskt mysigt och det kändes om en november/decemmber kväll. Vi gick hem sedan och satte oss och spelade ett kul spel, åt chips/godis, drack ett super gott te, tände ljus och lyssnade på musik. Det var jätte mörk ute och vi spelade olika spel till ca halv 1 på natten, sedan kom Hans och min pappa. Den dagen var verkligen mysigt. ♥

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

mys =)

2010-08-01 @ 00:12:45
URL: http://brownsugar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0