Dumlemuffins

Hellu. :)

Idag har jag varit lite upptagen för farmor kom över en stund och jag bakade. Denna gången blev det Dumlemuffins. :3 Det är jätte lätt att baka. Bara vanligt muffins recept och lite dumle inuti. Jag råkade nog ta för lite bakpulver så mina åkte inte riktigt upp och blev stora, men det blev jätte goda ändå! :D Ett tips är att ha en visp eller något sånt. För man måste få sockret,äggen och vaniljsockret pösigt. Sedan när man har lagt i mjölet så kan det bli lite klumpar och då är det bra att järmna ut det lite. Fast det var helt okej för att vara min första gång. Som sagt, man lär sig av sina misstag.


Som ni ser svällde de inte upp. De är ju inte snygga då, ehe. Dumlen åkte ur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0