Böööcker



Dessa böcker beställde jag för två veckor sedan idag! Fick dessa på fredagen, men hämtade ut dem i lördags! Jag älskar böcker, men det är jobbigt att ha massor med bra böcker hemma samtidigt, för man kan inte välja vilken man ska läsa först!


Började med Berts bokslut! Hade helt enkelt lust att läsa den på lördagen, hehe. Det är den sista Bert boken, som man kanske hör på namnet, men jaja iaf.
166 sidor med stor text.
Författare/Författarna: Sören Olsson och Anders Jacobsson.

Handling: Bert och han kompisar ska tågluffa i Sverige, men hans kompis köpte europa -busskort istället för han kunde inte hålla sig, så istället åker de runt i Europa och ljuger för deras föräldrar att de är i Sverige men i själva verket är de långt ifrån.

6/10  ♥ får den av mig.
Jag tyckte den var rolig, men hade nog velat den vara längre och att det skulle hänt mer saker. Sedan är jag mer för fantasy böcker! (Eller ja, äventyrs böcker)


Just nu läser jag denna boken! Hungerspelen. :) Började med den i söndags! (Sedan glömde jag den hos Elin och Märta, så jag inte kunde läsa den på måndagen) Är på sidan 71 just nu.
304 sidor med liten text.
Författare/Författarna: Suzanne Collins.

Handling: Det är en framtids bok. Nordamerika har gått under och de har bygt ett land på bergen. Folk bor i distrikt där alla från tolv årsålder är med i en lottning. Två människor, en tjej och en kille, får åka till huvudstaden och vara med i hungerspelen. De tävlar mot alla i dem andra distriken. Det finns 12 stycken distrik. De måste döda de andra för att överleva, en vinner och hon/han får åka hem igen och leva.
" 24 DELTAGARE. BARA EN ÖVERLEVER. ALLT DIREKTSÄNDS."

Just nu får den 9/10  ♥
Har inte läst ut den än ju, så den får 9/10 än så länge. Den får inte 10, för att den är lite tråkig i början, men det kanske alla är? Äh, men den frå en 9 så länge! ^^


Genom dina ögon. Hade lust att läsa denna, en riktigt lång bok, hehe. Eftersom jag inte gillar vampyrböcker, så tänkte jag att jag kunde läsa denna istället, för författaren är en riktigt bra författare!
606 sidor med liten text.
Författare/Författarna: Stephenie Meyer.

Handling (baksidan av boken): "Jorden har invaderats av Själarna, en ras som tar över och kontrollerar människornas sinnen"
Kommer troligtvis läsa denna sist!

Den får inga hjärtan än... återkommer till det!


Cirkeln. Ny bok som har blivit populär! Ser verkligen fram i mot denna! c:
516 sidor med ganska stor text (men inte lika stor som berts bokslut)
Författare/Författarna: Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

Handling (baksida av boken): "Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. En natt då mnen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De har inget gemensamt. De vet inte hur de kommit dit eller varför de är där, men utan varande kommer de inte överleva."

Får inga hjärtan än... återkommer till det.


En extra sak jag gillar med Cirkeln:


Hehe, gillar det blodet på N:et! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0