5/7 - 10

Taget från min resedagbok 5/7 - 10:

Hola!
Yes, jag är i Spanien! Vi steg upp klockan halv 7 på morgonen och började åka till Växjö halv 8. När vi kom dit checkade vi in och satte oss och väntade i ca 1½ timmw. Sedan satte vi oss på planet vid 11 tiden. Vi åkte med ett plan från Stor Britanien som hette RYANAIR. Helt okej. Efter ca 3½ timmar kom vi fram i Alicante. Det var varmt så man svettades i sina nyonleggins. Vi hyrde en bil och sedan åkte vi till huset. Området var jätte vackert och huset var jätte vackert, det med. Precis när vi kom, åkte vi och skulle handla lite "mat". Vi köpte lite användbara saker, som pålägg på mackor, mackor, yoghurt osv. Sedan åkte vi hem och åt lite snacks. Mackor, lite chips och nötter. Jag hade inte riktigt ätit. Vi orkade inte gå ut och äta så pappa och Jonatan ( Ni som inte vet vem det är, är det min bror som fyller 16 i November. ) åkte och köpte värm pizza. Mamma och jag skulle kolla upp poolerna. Det stod PRIVAT på skyltar bredvid poolerna, så vi frågade pappa sedan när han kom hem. Alla vi tre gick och badade och det bara stog PRIVAT. Ugnen tog hela husets el, så det blev jätte varmt inne för vi fick stänga av AC. Det var ca 4 AC i hela huset, så det var väldigt svalt och kallt annars. Men, vi delade på tre små pizzor.( De var inte goda och vi var inte så hungriga, så vi åt inte den fjärde. ^^ ) Jonatan och jag spelade mario kart ( på DS ) och sedan gick vi och la oss. Jag kollade på lite film på ipoden, som pappa har betalat. Dte blev Cloudy with a chance of meatballs. <3

~Mat
Frukost: Macka.
Lunch: JÄTTE äcklig macka på planet. Det såg ut som kräk. Jag åt en macka från frukosten istället.
Middag: Värme pizza.

Klädsel: Vanlig klänning ( Jag ville ha något bekvämt att ha på planet, och jag kan ju inte ha på mig jätte tjocka mjukisbyxor ) och ett rosettdiamdem. :3




Två bilder från planet, det gick inte bra och fota genom fönstret och jag fick gömma kameran lite, så att flygvärdinnorna inte skulle se den. ^^

Lite kullar.

Lite mer kullar.
Det var mer berg där vi bodde och vi bodde utanför Denia. Vi åkte ofta in till Denia och det var jätte mysigt, men lite mer turister ( Fast ändå oerhört lite. )


Lite vatten. :)

Någon stad. Tyckte den var ganska fin.

Ja, det var lite bilder som är tagna från bilen när vi åkte till huset.


Husen där. Jag tog bara någon bild. Ni kommer se det bättre sedan.

Lite mellamål. Den var supergod. ! :) Motadella och tomat.

Husens "tak". De är så fina. :D

Det var lite, hoppas det inte var för lite... eller för mycket.

Adios !


Kommentarer
Postat av: elina

följer dig på bloglovin :) :D

2010-07-18 @ 21:34:53
URL: http://fluffiiigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0